vrijdag 26 april 2013

Start (pff..)

Het is zover: Aan staande zondag, twee dagen voor de inhuldiging van onze nieuwe koning, ga ik starten met Nederland Slank. Mijn doel is een gezond fit lijf wat er hopelijk ook nog mooier uit ziet dan op dit moment. Het zou geweldig zijn als ik 8 kilo zou kunnen afvallen maar meer is van harte welkom.

Na 2 zwangerschappen en heel veel feestjes kwam ik 3 jaar geleden op het gewicht van 82 kilo terecht. Dat was even schrikken en raar dat ik er al zo'n tijd mee rond liep.Dit gewicht paste namelijk totaal niet bij mijn lengte van 1,71 en bij het beeld wat ik van me zelf had. ("Ik ben normaal maar net iets te zwaar") :-), toen ik eenmaal 68,8 had bereikt met een zeer streng eiwitdieet met shakes en heel veel honger zag ik in de spiegel weer de Kim die ik eigenlijk was. Geloof me: dit dieet heb ik puur op wilskracht gevolgd maar wat heb ik een honger geleden. Honger stond gelijk aan een pondje eraf dus op dat moment (vraag me niet hoe) heb ik gewoon hongerig mijn leventje geleid voor een maand of 4. 
Ik heb 1,5 jaar dit gewicht behouden en toen kwamen er een paar heerlijke vakanties om de hoek en nog een periode met wat stress en een nieuwe baan: TADAA: kilo's aangekomen!! Vandaag de dag staat er dus 77,7 kilogram op mijn weegschaal.

Het eiwitdieet was weliswaar een succes qua eindresultaat maar ik ben op zoek gegaan naar een dieet met normale voedingsmiddelen waar ik de rest van mijn leven wat aan heb; Brengt mij bij mijn startpunt van vandaag.

Aanstaande zondag is het zover en gaat het roer om. Morgen nog een lekker etentje om de boel goed achter te laten :-) en dan gaan we beginnen. Moeilijkste voor mij is creativiteit met de producten die op mijn lijst staan en natuurlijk het negeren van producten die NIET op mijn lijst staan. Toch heb ik een goed gevoel na het eerste gesprek met mijn coach en het volste vertrouwen dat ik deze zomer weer fit, energiek en uiteraard ook slank het strand kan gaan bezoeken. Ik start zondag en maandag met een korte detox dus laat ik me daar eerst eens doorheen slaan. Keep you posted!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten